Volgers

donderdag 4 december 2014

PUBLICATIE ....

LIEVE BLOGVRIENDINNEN !

Ik heb een heel leuk nieuwtje voor jullie ....


Kennen jullie het Maak Magazine ?

Een tijdje geleden werd ik door hun benaderd.

Ze hadden ergens mijn tutorial van een schudkaart gezien.

En ze wilden deze graag in hun speciale kerst-editie plaatsen.

Geen probleem ; erg leuk zelfs !

Het is van een kerstkaart van vorig jaar :

( Hier vind je het originele blogbericht )


En zo ziet de pagina in het blad er uit :


Helaas was deze speciale kerst-editie binnen 2 dagen al uitverkocht.

Ikzelf heb er jammer genoeg ook geen weten te bemachtigen ....

Mocht iemand van jullie hem hebben en er over een poosje niks meer mee doen .... ik houd me aanbevolen !


TUTORIAL  SCHUDKAART

Er zijn verschillende manieren om een schudkaart ( shakercard ) te maken.
Ik laat jullie zien hoe je op een hele eenvoudige manier en met hele simpele spulletjes zo'n kaart kunt maken.

WAT HEB JE NODIG :


We herkennen allemaal wel de tape-verpakking van de Action.
Daarvan heb je het plastic gedeelte nodig ( voorzichtig openmaken ).
Een rond bierviltje en een cirkel uit designpapier.


Tim Holtz-klok uit chipboard gestanst ( of dik karton ) en met gesso wit gemaakt.
Een houten figuurtje of iets anders dat je in het schudgedeelte wilt plakken.
Deze houten eland komt bij de Intratuin vandaan.
En van die kleine witte wattenbolletjes.

STAP 1 :


Het designpapier op het bierviltje plakken.
En dan je gekozen figuurtje erop plakken.

STAP 2 :


Leg de wattenbolletjes in het plastic deksel.
Smeer lijm op de buitenste rand.
Gebruik sneldrogende goede lijm.
Ik gebruik altijd Glossy Accents voor dit soort dingen.

STAP 3 :


Leg nu het beklede bierviltje erop.
Controleer eerst goed of het figuurtje recht staat tov de sneeuw.
NIET OMDRAAIEN !
Maar boven je hoofd tillen en zo vanaf onder kijken of het goed zit.
Dan pas vastdrukken.
Voorzichtig omdraaien en laten drogen.
Zo moet het er dan uitzien :


STAP 4 :


We gaan nu de lelijke rand wegwerken.
Ik heb gebruikt iets dat een beetje op sneeuw lijkt ....
Als je een doos met nieuwe stofzuigerzakken koopt zit daarin ook altijd een nieuw filter.
Zo eentje heb ik gebruikt.
Maar gewoon wit cardstock kan ook.
Je gebruikt een 2e plasticje van een tapeverpakking om af te tekenen.
Je tekent de kleine cirkel af op de verkeerde kant van je gekozen materiaal.
De cirkel knip je eruit.


STAP 5 :

Nu doe je lijm op de buitenste rand van je schudgedeelte.
Je legt het stuk filter / papier erover heen en drukt dit aan.
Weer even laten drogen.


STAP 6 :

Je draait het geheel voorzichtig om.
Net naast de buitenste rand ga je het afknippen.


STAP 7 :

Nu neem je de klok van Tim Holtz.
Doe lijm op de achterkant van de binnenste rand ( kleine cirkel ).
Plak hem nu op je schudgedeelte.
Goed aandrukken en laten drogen.


En dit is het eind-resultaat.
Nu kun je het op een kaart gaan verwerken ....
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Bij vragen kunnen jullie mij altijd mailen :

christa.cornelissen@gmail.com


SUCCES !


Anke , Anne en Nikki van het Maak Magazine :

Super bedankt dat ik in jullie tijdschrift mag staan ; ik voel me vereerd !





16 opmerkingen:

  1. Dat is gaaf Christa!
    Nog nooit van het magazine gehoord. Maar ben wel even wezen kijken natuurlijk;)
    En op hun blog staan wel heel leuk dingen moet ik zeggen.
    Wel jammer dat ze je geen exemplaar gestuurd hebben zeg.Tis toch iets om trots op te zijn en wat je wilt bewaren hè;)
    Hopelijk kom je nog aan 't blad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd, ziet er goed uit!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart, Christa, en een erg duidelijke uitleg erbij.
    Wat jammer dat je zelf geen exemplaar gekregen hebt. Hopelijk lukt het zo alsnog om eraan te komen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ik er helemaal weg van was en dat het DE inspiratie voor mijn KATTENKERST is geweest wist je al lang maar deze publicatie is echt eer het bewijs dat ie gewoon SUPER is Christa, dikke welverdiende proficiat! Krijg je niet eens een exemplaar van de makers van het blad, dat is toch wel het minste zou ik denken??

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Christa,
    Geweldig dat ze je gevraagd hebben voor dit Magazine...al ken ik het zelf niet! En ja deze tutorial schudkaart is ook zo gaaf en heb
    ik al uitgebreid bewonderd bij je! Wel heel vreemd dat ze jou geen exemplaar toe hebben gestuurd, niets is leuker, om dan jezelf in `t
    MAAK magazine te zien staan! Ik mis je voorbeeldkaarten op het WLVC blog Christa en heb gelezen dat je er mee stopt?!! Maar gelukkig niet met ja blog dus kom ik regelmatig bij je kijken hoor!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg mooi, Christa, gefeliciteerd en geniet ervan!!!!!!!!!!!! leuk idee om te verpakking te gebruiken!
    jammer dat je geen exemplaar hebt! hebben ze wel je adres, misschien krijg je het blad later? Ik hoop het, ik vind het vanzelfsprekend!!!
    groetjes,
    Alina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow Congratulations on being in the Magazine and your whole card is Gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Christa,
    het blad ken ik niet maar wat leuk dat je er voor gevraagd bent. Hopelijk heb je ondertussen een exemplaar mogen ontvangen.
    veel liefs Elles

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk!!'
    En natuurlijk TROTS!!
    Helaas heb ik het blad niet anders had je hem zeker van me kunnen krijgen.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A gorgeous project Christa - thanks for sharing!
    Hope you have a lovely Christmas holiday and wish you all the best for 2015!
    Hugs Kjersti:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, leuk om je kaart terug te zien in een blad. Dat ze je er geen hebben opgestuurd......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This is so adorable!! I love your cards and your style! Can't wait to see more wonderful creations from you this coming year. Happy new year to you and yours! Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig Nieuwjaar!!! Ik wens je alle goeds voor dit nieuwe jaar!
    Wat geweldig leuk Christa! Jammer dat je zelf geen blad hebt mogen ontvangen of kopen.
    Geniet er maar lekker van!
    Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joehoe Christa!!!!!! Waar zit je????
    Het is wel errug stilletjes bij jou;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik merk dat er nog iemand is die jouw blogposten mist! We horen nu wel erg lang
    niets van je en wordt nu zorgelijk! Wat er ook mag zijn...ik wens je ongelooflijk veel sterkte!!!!
    Heel veel groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen